FORUMS: list search recent posts

Best Audio Grabber/i-Tunes bit transparent/AIFF vs WAV files?

COW Forums : Audio Professionals

<< PREVIOUS   •   VIEW ALL   •   PRINT   •   NEXT >>
Markus Griesshammer
Best Audio Grabber/i-Tunes bit transparent/AIFF vs WAV files?
on Nov 12, 2006 at 1:47:51 am

I am trying to rip my CD's in the best possible quality. Somebody recommended EAC (http://www.exactaudiocopy.de/) as audio grabber, but it does not seem to exist for Mac's (I'm using a Macbook Pro).
What audio grabber can you recommend for the best quality files?

So far I have been ripping my CD's as AIFF files (44.1kHz, 16 bit, stereo). Would anyone recommend WAV over AIFF? Is there a difference in audio-quality?

Does anyone know whether i-Tunes is "bit-transparent", or whether it at all alters the data in any way shape or form when I use it to rip my CD's?

What I am trying to do is get the best quality file possible, and then go out directly to A high-grade DAC like the Benchmark (http://www.benchmarkmedia.com/dac1/) through toslink or USB.

Any suggestions how to get the best quality files? Does i-Tunes alter the date even if I send it out via toslink or USB? Is there a media-player that would give me a better quality?

Thanks so much for helping out, appreciate it!

Markus

Return to posts index

mak_Muc
Re: Best Audio Grabber/i-Tunes bit transparent/AIFF vs WAV files?
on Feb 5, 2007 at 7:39:23 pm

Hallo Markus,

bin auf der Suche nach einem Markus Griesshammer, der 1987 in Grafing b. Muenchen Abitur gemacht hat.
Wenn Du das bist, bitte nimm doch mit mir Kontakt auf ueber meine e-mail-Adress
marlo_edenhofer@yahoo.com.

Wir sind gerade auf der Suche nach allen Ehemaligen fuer ein 20jaehriges Abi-Treffen am 19. Mai 2007. Es waere nett, wenn Du Dich melden wuerdest, da wir im Februar die Einladungen verschicken wollen.
Wuerde mich freuen, von Dir zu hoeren.
Zwei e-mail-Adressen, die mir der Moli gegeben hat, haben leider nicht funktioniert.
Gruss aus Bayern
Marlo

Return to posts index

<< PREVIOUS   •   VIEW ALL   •   PRINT   •   NEXT >>
© 2017 CreativeCOW.net All Rights Reserved
[TOP]